miercuri, 5 august 2015

De ieri



Uneori îmi spun că două lucruri mă mai pot salva şi unul din ele este literatura.
“Simt că devin alta. Mişcările sunt line. Ochii strălucesc. Somnolenţa e dulce. Ochii privesc spre interior. De ce am nevoie de lumea vizibilă, dacă în interiorul meu creşte una invizibilă ? Vizibilul se retrage undeva, se lasă la fund. Se pregăteşte să facă loc celui încă nevăzut. Am o senzaţie minunată, de parcă iau parte la formarea unei noi planete care va înmuguri din mine la termenul potrivit, ca şi cum eu sunt sora vieţii şi de fapt, o rudă apropiată a oricărui copac. ” (Şişkin , Scrisorar)
Mi-am adus aminte de fragment atunci, la trei noaptea,  în timp ce străbăteam mijlocul bulevardului atât de plin şi zgomotos în timpul zilei. Somnul a fugit din primele minute de pedalat. O nouă voluptate se năştea în mine în timp ce oraşul se întorcea în aşternut. Acasă eram atât de energizată că n-am putut să adorm până la primele zgomote ale liftului care ducea vecinii spre servici. 

Niciun comentariu: